Landers, Mara (2014). Teachers’ homework strategies in the context of ambitious mathematics instruction: developing new practices. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(3), pp. 63-86 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 1257Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This article examines teaching practices designed to support community college students in productively engaging with mathematics homework. Two cases of how teachers set up homework, or prepare students to leave class and do homework are presented. The case studies examine how the teachers developed and implemented their strategies, with a focus on how their identities as teachers and the meanings they attach to homework shape their decisions. The study was conducted in a professional development component of a mathematics department committed to ambitious instructional practices, that is, those aligned with NCTM and Common Core Standards. Thus the teaching strategies presented in the cases, and the analysis of how teachers developed their practices, have implications for current efforts to implement new curricula and teaching practices.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea 02. Centro educativo > Gestión y organización del centro > Departamentos de Matemáticas 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 26161 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 20:08 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 20:08 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento