Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Teachers’ homework strategies in the context of ambitious mathematics instruction: developing new practices

Landers, Mara (2014). Teachers’ homework strategies in the context of ambitious mathematics instruction: developing new practices. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(3), pp. 63-86 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1257Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

This article examines teaching practices designed to support community college students in productively engaging with mathematics homework. Two cases of how teachers set up homework, or prepare students to leave class and do homework are presented. The case studies examine how the teachers developed and implemented their strategies, with a focus on how their identities as teachers and the meanings they attach to homework shape their decisions. The study was conducted in a professional development component of a mathematics department committed to ambitious instructional practices, that is, those aligned with NCTM and Common Core Standards. Thus the teaching strategies presented in the cases, and the analysis of how teachers developed their practices, have implications for current efforts to implement new curricula and teaching practices.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
02. Centro educativo > Gestión y organización del centro > Departamentos de Matemáticas
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:26161
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:04 Jul 2022 20:08
Fecha de Modificación Más Reciente:04 Jul 2022 20:08
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario