Machado, Rosilene Beatriz; Flores, Cláudia Regina (2014). Scenes from a teaching of drawing: a framework. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(3), pp. 136-148 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 679Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
To expand the understanding of the trajectory of Drawing as a school discipline in Brazil, this article aims to present some results from the Masters’ research entitled Between Life and Death: Scenes from a Teaching of Drawing, carried out in the Graduate Studies Program in Science and Technological Education of the Federal University of Santa Catarina (UFSC). Our intention is not to discuss the theoretical questions of the study, but merely reflect on elements concerning their contexture. So, our purpose is to present the subject investigated, the issues faced, the methodological paths taken and the final arrangements of the dissertation.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Estudios de posgrado |
Código ID: | 26170 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 19:28 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 19:28 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento