da Costa, David Antonio (2015). Theobaldo Miranda Santos and the methodology of teaching arithmetic. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 5(2), pp. 105-116 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 382Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This article presents considerations regarding the methodology of the arithmetic teaching presented on Theobaldo Miranda Santos‟ book entitled Noções de Metodologia do Ensino Primário. The analysis of this book uses contributions of cultural history as well as Choppin‟s ideas, and covers other aspects beyond its mathematical content. The dialogue with normative texts contemporary to the book approached the guidelines in the book with official determinations. This may be the key to a long editorial life that reached nearly two decades of this book, which is part of the Collection entitled Curso de Psicologia e Pedagogia published by the Companhia Editora Nacional.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 01. Sistema educativo > Documentos curriculares 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números naturales 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 13. Matemáticas escolares > Números > Operaciones aritméticas 03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto 01. Sistema educativo > Gestión y Calidad |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 26407 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 13:22 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 13:22 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento