Bandeira, Francisco de Assis (2016). A proposal for curriculum reorientation for teaching mathematics in basic education under the light of ethnomathematics. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 6(1), pp. 127-142 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 408Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This paper aims towards presenting thoughts in relation to a proposal of curriculum reorientation in mathematics education, in the light of conceptions of D’Ambrosio’s ethnomathematics program. This article makes use of mathematical knowledge experienced by the students in their community, as a methodological subsidy in the teaching-learning process of school mathematics. To accomplish this proposal in the education area, the author searched the legal foundations in relation to the Parâmetros Curriculares Nacionais - PCN (National Curricular Parameters). This official document works as a reference to schools to organize curriculum proposals. In this regard, the author associated content blocs of the Parâmetros Curriculares Nacionais do Ensino Fundamental de Matemática (National Curriculum Parameters of Fundamental Mathematics Teaching) to the mathematical knowledge of a horticulturist community living in Natal, in the state of Rio Grande do Norte, Brazil.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 09. Currículo > Desarrollo 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 09. Currículo > Diseño |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 26418 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 11:55 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 11:55 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento