Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

An ethnomodel of a traditional Penobscot summer dwelling

Shockey, Tod; Mitchell, John Bear (2016). An ethnomodel of a traditional Penobscot summer dwelling. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 6(1), pp. 178-195 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

708Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

Shockey and Mitchell (2006) have engaged an ethnomathematical lens to describe the construction of a Penobscot hemispherical lodge. In that paper, the primary focus was on the etic view of the mathematics educators. Here, they consider the pedagogical implications, and have attempted to contribute to ethnomathematics literature by suggesting this was a Native North American perspective. In this article, Shockey and Mitchell revisit a summer dwelling through the emic view by utilizing units of analysis related to Bishop’s six cultural activities (1991). This work represents the authors’ first attempt with ethnomathematics, used to move from a strictly western etic perspective that emphasizes the universal assumptions that we call mathematics.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
05. Profesor > El papel del profesor
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:26421
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:03 Jul 2022 11:19
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Jul 2022 11:19
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario