Shockey, Tod; Mitchell, John Bear (2016). An ethnomodel of a traditional Penobscot summer dwelling. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 6(1), pp. 178-195 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 708Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
Shockey and Mitchell (2006) have engaged an ethnomathematical lens to describe the construction of a Penobscot hemispherical lodge. In that paper, the primary focus was on the etic view of the mathematics educators. Here, they consider the pedagogical implications, and have attempted to contribute to ethnomathematics literature by suggesting this was a Native North American perspective. In this article, Shockey and Mitchell revisit a summer dwelling through the emic view by utilizing units of analysis related to Bishop’s six cultural activities (1991). This work represents the authors’ first attempt with ethnomathematics, used to move from a strictly western etic perspective that emphasizes the universal assumptions that we call mathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 05. Profesor > El papel del profesor 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 26421 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 11:19 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 11:19 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento