Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Theoretical approaches of the historical-critical pedagogy to understand the universality of mathematical knowledge: implications for teaching

Giardinetto, José Roberto Boettger (2016). Theoretical approaches of the historical-critical pedagogy to understand the universality of mathematical knowledge: implications for teaching. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 6(2), pp. 19-35 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

439Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

The purpose of this article is to present some reflections on the question of the universality of mathematical knowledge, its concept, procedural logic and some implications for teaching. The theoretical reference is the Historical-Critical Pedagogy (Saviani, 2003; Duarte, 2011; Oliveira, 2005 and others), pedagogical trend that adopts the dialectical historical materialism as a method of analysis of the educational process.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:26483
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:04 Jul 2022 10:28
Fecha de Modificación Más Reciente:04 Jul 2022 10:28
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario