Giardinetto, José Roberto Boettger (2016). Theoretical approaches of the historical-critical pedagogy to understand the universality of mathematical knowledge: implications for teaching. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 6(2), pp. 19-35 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 439Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
The purpose of this article is to present some reflections on the question of the universality of mathematical knowledge, its concept, procedural logic and some implications for teaching. The theoretical reference is the Historical-Critical Pedagogy (Saviani, 2003; Duarte, 2011; Oliveira, 2005 and others), pedagogical trend that adopts the dialectical historical materialism as a method of analysis of the educational process.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 26483 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 10:28 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 10:28 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento