da Rosa, Joselia Euzebio; Galdino, Ana Paula da Silva; Simiano, Luciane Pandini (2016). Contributions of the cultural-historical theory to mathematics teaching in the early years of school. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 6(2), pp. 136-151 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 461Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This text aims to highlight the principles of the Cultural-Historical Theory to the structure of Mathematics teaching. As an argumentative appeal, a virtual story based on the Teaching Guiding Activity proposed by Moura and followers (1996; 2010) was elaborated. The mathematical concepts covered were: quantity, unit, counting, number, addition and multiplication. This conceptual framework was discussed in the context of arithmetic, algebraic and geometric significances. In this system, possibilities of objectification were presented in the structure of principles of the Cultural-Historical Theory teaching. The results reveal indicators that envision the possibility of contributing to the development of the basis for the formation of mathematical theoretical thinking in the transition period between theplay activity to the study activity.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 13. Matemáticas escolares > Geometría > _Otro (geometría) 13. Matemáticas escolares > Números > _Otro (números) 13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Formativos 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 26584 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 11:23 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 11:23 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento