Dias, Ana Lúcia Braz; Gonçalves, Harryson Júnio Lessa (2016). The views of lay numeracy instructors in a freirean literacy program. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 6(2), pp. 207-224 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 402Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
In this study we examine the view of a group of lay instructors in a non-formal, adult literacy program about what it is to teach mathematics based on a Freirean conception of education. The instructors exhibited great clarity about Freire’s pedagogy and issues about critical or dialectical numeracy that have been raised before in the literature. Some of them pose contradictions, such as a focus in mathematics versus an interdisciplinary approach to education; the interplay between technical competence and political commitment; and using contextualizations of mathematics for a critical reading of the world while at the same time attending to students’ educational aspirations.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números naturales 13. Matemáticas escolares > Números > Operaciones aritméticas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Formativos 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Políticos |
Nivel Educativo: | Educación de adultos |
Código ID: | 26589 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 19:59 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 19:59 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento