Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Trends in stem and career and technical education in the United States of America

Braz Dias, Ana Lúcia (2018). Trends in stem and career and technical education in the United States of America. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 8(2), pp. 30-44 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

526Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

This paper offers a portrait of educational trends affecting the practice of career and technical education in the United States of America. It argues that through a combination of governmental agenda, accountability discourse on legislation, and pressure from state governments and businesses alike, teachers have been having to make evident how their technical courses contribute to the achievement of academic parameters in mathematics. The interplay between the need for legitimation of their programs and for maintaining the authority over their courses has led teachers to focus on convincing authorities that their technical courses already teach a great amount of mathematics and science. Conversation with the socio-political strand of mathematics education literature is suggested as a catalyst for future research and action.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:01. Sistema educativo > Documentos curriculares
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
01. Sistema educativo > Gestión y Calidad
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Formación Profesional
Código ID:26650
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:03 Jul 2022 11:49
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Jul 2022 11:49
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario