Braz Dias, Ana Lúcia (2018). Trends in stem and career and technical education in the United States of America. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 8(2), pp. 30-44 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 526Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This paper offers a portrait of educational trends affecting the practice of career and technical education in the United States of America. It argues that through a combination of governmental agenda, accountability discourse on legislation, and pressure from state governments and businesses alike, teachers have been having to make evident how their technical courses contribute to the achievement of academic parameters in mathematics. The interplay between the need for legitimation of their programs and for maintaining the authority over their courses has led teachers to focus on convincing authorities that their technical courses already teach a great amount of mathematics and science. Conversation with the socio-political strand of mathematics education literature is suggested as a catalyst for future research and action.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 01. Sistema educativo > Documentos curriculares 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 01. Sistema educativo > Gestión y Calidad 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Formación Profesional |
Código ID: | 26650 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 11:49 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 11:49 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento