Queiroz, Maria Rachel Pinheiro Pessoa Pinto de; Barbosa, Jonei Cerqueira (2018). Financial mathematics of bankers’ practice. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 8(2), pp. 45-59 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 449Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This study aims to present financial mathematics that bankers use in their practice when they are embedded in their workplace. To that end, we observed bankers at two official banks in an inland city of Brazil. Our analysis reveals that financial mathematics actions are structured by banking systems; the actions linked to these systems are characterised by the ways the bankers address the opportunities and limitations of banking systems as cultural tools that serve as a unit of analysis and define specific actions in this context. However, at the same time, it illustrates cases where bankers deal with some limitations of the systems. In other words, while their actions are mediated by these systems, some bankers deliver customer service by considering the customer's specific situation and profile in the decision-making process, thus providing a service that the system alone cannot do.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 26652 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 11:14 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 11:14 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento