Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Discussing culturally relevant education and its connection to cultural aspects of mathematics through ethnomathematics

Rosa, Milton; Orey, Daniel (2020). Discussing culturally relevant education and its connection to cultural aspects of mathematics through ethnomathematics. REVEMAT: Revista Eletrônica de matemática, 15(1), pp. 1-20 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

419Kb

URL Oficial: https://periodicos.ufsc.br/index.php/revemat

Resumen

In this article, we discuss culturally relevant education, culturally relevant schools, culturally relevant pedagogy, and the cultural aspects of mathematics. the common theoretical basis of these knowledge fields is interrelated in relation to the development of ethnomathematics. in this context, educators respect students from diverse cultures by making continued and genuine efforts to understand their social and cultural perspectives in order to welcome innovative learning experiences and pedagogical actions by approaching them with flexible attitudes and postures towards cross-cultural understandings. thus, it is imperative to apply policies and practices that values educators, teachers, and students with the objective of enabling them to interact effectively in a culturally diverse environment.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
04. Alumno > Diversidad > Cultura-religión
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:27174
Depositado Por:Monitor Funes 8
Depositado En:22 Jul 2022 18:41
Fecha de Modificación Más Reciente:22 Jul 2022 18:41
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario