Rosa, Milton; Orey, Daniel (2020). Discussing culturally relevant education and its connection to cultural aspects of mathematics through ethnomathematics. REVEMAT: Revista Eletrônica de matemática, 15(1), pp. 1-20 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 419Kb |
URL Oficial: https://periodicos.ufsc.br/index.php/revemat
Resumen
In this article, we discuss culturally relevant education, culturally relevant schools, culturally relevant pedagogy, and the cultural aspects of mathematics. the common theoretical basis of these knowledge fields is interrelated in relation to the development of ethnomathematics. in this context, educators respect students from diverse cultures by making continued and genuine efforts to understand their social and cultural perspectives in order to welcome innovative learning experiences and pedagogical actions by approaching them with flexible attitudes and postures towards cross-cultural understandings. thus, it is imperative to apply policies and practices that values educators, teachers, and students with the objective of enabling them to interact effectively in a culturally diverse environment.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 04. Alumno > Diversidad > Cultura-religión 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 27174 |
Depositado Por: | Monitor Funes 8 |
Depositado En: | 22 Jul 2022 18:41 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 22 Jul 2022 18:41 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento