Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Brazilian contributions for discussions on social justice in mathematics education

Espasandin, Lopes; Fernando, Carneiro (2019). Brazilian contributions for discussions on social justice in mathematics education. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 9(1), pp. 2-7 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

118Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

This paper presents some theoretical reflections on the discussions carried out in the articles of this issue. It aims to contribute to the discussions on social justice and mathematical education, a topic that has been debated nationally and internationally. A diverse panorama is presented from the articles produced by Brazilian researchers on the subject.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:27283
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:03 Jul 2022 10:17
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Jul 2022 10:17
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario