Espasandin, Lopes; Fernando, Carneiro (2019). Brazilian contributions for discussions on social justice in mathematics education. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 9(1), pp. 2-7 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 118Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This paper presents some theoretical reflections on the discussions carried out in the articles of this issue. It aims to contribute to the discussions on social justice and mathematical education, a topic that has been debated nationally and internationally. A diverse panorama is presented from the articles produced by Brazilian researchers on the subject.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 27283 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 10:17 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 10:17 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento