Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Reflecting on social justice, and ethnomathematics, and culturally relevant pedagogy in mathematics education

Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark (2019). Reflecting on social justice, and ethnomathematics, and culturally relevant pedagogy in mathematics education. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 9(1), pp. 94-111 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

205Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

One of the challenges faced by educational systems around the world is related to the growing number of students from linguistic and culturally diverse backgrounds. Both cultural and linguistic diversity draw increased attention by many teachers and researchers as areas identified as having connections to failed educational systems. There is a growing sense of urgency to resolve this inability to effectively educate all students. In the context of social justice, it is necessary to examine the embeddedness of mathematics in cultures, while drawing from ethnomathematical and culturally relevant pedagogy-based approaches that take on linguistic and cultural forms of knowledge production in the mathematics curricula. This pedagogical approach intends to promote social justice and the overall quality of students’ educational experience.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:01. Sistema educativo > Política educativa
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:27289
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:02 Jul 2022 19:25
Fecha de Modificación Más Reciente:02 Jul 2022 19:25
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario