Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark (2019). Reflecting on social justice, and ethnomathematics, and culturally relevant pedagogy in mathematics education. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 9(1), pp. 94-111 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 205Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
One of the challenges faced by educational systems around the world is related to the growing number of students from linguistic and culturally diverse backgrounds. Both cultural and linguistic diversity draw increased attention by many teachers and researchers as areas identified as having connections to failed educational systems. There is a growing sense of urgency to resolve this inability to effectively educate all students. In the context of social justice, it is necessary to examine the embeddedness of mathematics in cultures, while drawing from ethnomathematical and culturally relevant pedagogy-based approaches that take on linguistic and cultural forms of knowledge production in the mathematics curricula. This pedagogical approach intends to promote social justice and the overall quality of students’ educational experience.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 01. Sistema educativo > Política educativa 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 27289 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 02 Jul 2022 19:25 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 02 Jul 2022 19:25 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento