Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Explaining how racism can be locally disrupted in a mathematics classroom

Salazar, Sabrina (2019). Explaining how racism can be locally disrupted in a mathematics classroom. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 9(1), pp. 112-138 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

482Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

In this paper i apply critical realism to investigate the relationship between a mathematics classroom and the broader social context in which it is inserted. Critical realism is combined with critical race theory to understand how mathematical instructional practices can locally challenge and/or disrupt racism. The data are from a mathematics “laboratory classroom” and are interpreted using the critical realist concept of “norm circles”. Results explain how three Black girls access mathematical knowledge, and how these girls participate in the distribution of authority in this classroom.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas
04. Alumno > Diversidad > Origen étnico-raza
03. Aula > Gestión del aula > Normas socio-culturales
03. Aula > Gestión del aula > Otro (gestión del aula)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:27290
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:02 Jul 2022 19:19
Fecha de Modificación Más Reciente:02 Jul 2022 19:19
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario