Salazar, Sabrina (2019). Explaining how racism can be locally disrupted in a mathematics classroom. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 9(1), pp. 112-138 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 482Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
In this paper i apply critical realism to investigate the relationship between a mathematics classroom and the broader social context in which it is inserted. Critical realism is combined with critical race theory to understand how mathematical instructional practices can locally challenge and/or disrupt racism. The data are from a mathematics “laboratory classroom” and are interpreted using the critical realist concept of “norm circles”. Results explain how three Black girls access mathematical knowledge, and how these girls participate in the distribution of authority in this classroom.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas 04. Alumno > Diversidad > Origen étnico-raza 03. Aula > Gestión del aula > Normas socio-culturales 03. Aula > Gestión del aula > Otro (gestión del aula) |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 27290 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 02 Jul 2022 19:19 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 02 Jul 2022 19:19 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento