Peters, Michael A. (2022). Wittgenstein’s Antifoundationalism: a response to Cristiane Maria Cornelia Gottschalk. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 12(2), pp. 38-42 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 300Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
Michael Peters writes “Wittgenstein’s Antifoundationalism: a response to Cristiane Maria Cornelia Gottschalk” to assert that one is always indebted to those who take their work seriously and engage in serious disputes over readings and arguments. For Petters, Cristiane Gottschalk advances in three aspects of disagreement: (i) the appropriation of Wittgenstein’s philosophy by analytic philosophers of education; (ii) the status of Wittgenstein’s spelling dictionary; and (iii) Wittgenstein's anti-foundationalism. Thus, he discusses and presents his arguments on the three arguments in his text.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 27702 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 29 Jun 2022 18:28 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 29 Jun 2022 18:28 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento