Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Wittgenstein’s Antifoundationalism: a response to Cristiane Maria Cornelia Gottschalk

Peters, Michael A. (2022). Wittgenstein’s Antifoundationalism: a response to Cristiane Maria Cornelia Gottschalk. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 12(2), pp. 38-42 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

300Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

Michael Peters writes “Wittgenstein’s Antifoundationalism: a response to Cristiane Maria Cornelia Gottschalk” to assert that one is always indebted to those who take their work seriously and engage in serious disputes over readings and arguments. For Petters, Cristiane Gottschalk advances in three aspects of disagreement: (i) the appropriation of Wittgenstein’s philosophy by analytic philosophers of education; (ii) the status of Wittgenstein’s spelling dictionary; and (iii) Wittgenstein's anti-foundationalism. Thus, he discusses and presents his arguments on the three arguments in his text.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:27702
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:29 Jun 2022 18:28
Fecha de Modificación Más Reciente:29 Jun 2022 18:28
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario