Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Theories as intellectual resources in mathematics education researches

Lerman, Stephen (2008). Theories as intellectual resources in mathematics education researches. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 10(1), pp. 17-26 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

183Kb

URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta

Resumen

The field of mathematics education research has seen a proliferation of theoretical frameworks and perspective being adopted by researchers. There are concerns that this phenomenon might be detrimental to progress in developing findings that can improve practice and therefore the learning experience of students in schools. In this paper I sketch a critical history of the development of that range of theories and discuss its effects. I argue that proliferation is not bad for the field; on the contrary it is unsurprising and of benefit to research in mathematics education.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:05. Profesor > _Otro (profesor)
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:27873
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:23 Jun 2022 15:13
Fecha de Modificación Más Reciente:23 Jun 2022 15:13
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario