Lu, Yu-Wen Allison (2008). As abordagens do uso do GeoGebra por professores secundários ingleses e taiwaneses. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 10(2), pp. 38-56 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 477Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
The idea of the integration of dynamic geometry and computer algebra and the implementation of open-source software in mathematics teaching underpins new approaches to studying teachers’ thinking and technological artefacts in use. This study opens by reviewing the evolving design of dynamic geometry and computer algebra; teachers’ conceptions and pioneering uses of GeoGebra; and early sketches of GeoGebra mainstream use in teaching practices. This research has investigated English and Taiwanese upper-secondary teachers’ attitudes and practices regarding GeoGebra. More specifically, it has sought to gain an understanding of the teachers’ conceptions of technology and how their pedagogies incorporate dynamic manipulation with GeoGebra into mathematical discourse.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Geometría > _Otro (geometría) 13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra) 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Actitud 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 27882 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 23 Jun 2022 13:47 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 23 Jun 2022 13:47 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento