Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

For a critical ethnomathematics perspective: get off the dance floor and get on the balcony!

Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark (2010). For a critical ethnomathematics perspective: get off the dance floor and get on the balcony! Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 12(2), pp. 9-21 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

859Kb

URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta

Resumen

In this article, the authors discuss an analogy in which ethnomathematicians need to make a change in their research paradigm; that is, to stop dancing for a moment and go up to the balcony. In this perspective, researchers and educators have to leave the dance floor and get on the balcony in order to reach other academic fields and dialogue with different cultures. Thus, they may be able to learn and understand new perspectives and theories for a more profound work in ethnomathematics. In this regard, they can acquire the capacity to analyze and positively criticize their own and others’ work on ethnomathematics.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:27921
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:22 Jun 2022 21:30
Fecha de Modificación Más Reciente:22 Jun 2022 21:30
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario