Radu, Mircea (2015). An investigation of primary school arithmetic in the United States between Colburn and Thorndike. Caminhos da Educação Matemática em Revista, 3(1), pp. 126-135 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 350Kb |
URL Oficial: https://aplicacoes.ifs.edu.br/periodicos/caminhos_...
Resumen
The following article provides a brief account of the development of American didactics of arithmetic between 1821 and 1917, as it appears in the textbooks of the time and with special reference to Warren Colburn (1793-1833) and Edward Lee Thorndike (1874-1949). It is focuses on the methodological ideas put forward in a series of classical arithmetic textbooks of the time. The core of the study is the analysis of a forgotten, yet in its spirit actual debate between Dewey and Phillips concerning the nature of arithmetic knowledge. This discussion owes a great deal to the remarkable historical work of R. G. Clason.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números naturales 03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Preparación de clases |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 28004 |
Depositado Por: | Monitor Funes 4 |
Depositado En: | 18 Jul 2022 12:34 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 08 Nov 2022 18:55 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento