Abar, Celina (2016). Model of innovation: process of integrating technology in mathematics education. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 18(3), pp. 723-734 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 104Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
This article aims at discussing the process of integrating technology by Mathematics teachers according to Everett Mitchell Rogers’s model of innovation. This author presents concepts and explanatory categories, which may help, understand the elements that make up the process teachers face from their initial contact with the idea of teaching with the use of information technology (IT) to their choosing or not to use this work proposal. Thus, understanding innovation and educational innovation is necessary, implying analysis of technological innovation and, ultimately, of teacher training facing a new pedagogical practice. Rogers’ (2003) model proves to be an important contribution to understanding the many variables that can influence the inclusion of technologies into pedagogical practice.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Internet 05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores) 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 28321 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 17 Jun 2022 12:57 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Oct 2022 12:05 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento