Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Model of innovation: process of integrating technology in mathematics education

Abar, Celina (2016). Model of innovation: process of integrating technology in mathematics education. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 18(3), pp. 723-734 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

104Kb

URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta

Resumen

This article aims at discussing the process of integrating technology by Mathematics teachers according to Everett Mitchell Rogers’s model of innovation. This author presents concepts and explanatory categories, which may help, understand the elements that make up the process teachers face from their initial contact with the idea of teaching with the use of information technology (IT) to their choosing or not to use this work proposal. Thus, understanding innovation and educational innovation is necessary, implying analysis of technological innovation and, ultimately, of teacher training facing a new pedagogical practice. Rogers’ (2003) model proves to be an important contribution to understanding the many variables that can influence the inclusion of technologies into pedagogical practice.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Internet
05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores)
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:28321
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:17 Jun 2022 12:57
Fecha de Modificación Más Reciente:16 Oct 2022 12:05
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario