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Using cryptology to teach fundamental ideas of mathematics

Borys, Thomas (2016). Using cryptology to teach fundamental ideas of mathematics. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 18(4), pp. 2-11 .

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Resumen

Cryptology is a very old science and until a few decades it was a science for government, military, secret services, and spies. Nowadays, cryptology is almost everywhere in our lives. This article reports on an epistemological analysis of the question: “Is it possible to teach fundamental ideas of mathematics by using cryptography?” In a first step fundamental ideas of mathematics, which are the basic guidelines for mathematical education are discussed. For the analysis a set of fundamental ideas of mathematics is developed e.g. algorithm, functional dependence, modelling, number, measuring, and ordering. In a second step connections between the set of fundamental ideas and various techniques of cryptology are shown. Some outstanding examples for this part of the analysis are the Fleissner grille or the Diffie-Hellman key exchange.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
01. Sistema educativo > Legislación educativa
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
01. Sistema educativo > Gestión y Calidad
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:28322
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:17 Jun 2022 12:49
Fecha de Modificación Más Reciente:17 Jun 2022 12:49
Valoración:

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