González-González, Carina; Collazos, Cesar; Guerrero, Luis Arturo; Moreno, Lorenzo (2016). Game-based learning environments: designing the collaborative learning processes. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 18(4), pp. 12-28 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 192Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
The importance of Collaborative Games in education has been described in different scientific studies. However, designing a collaborative activity is not an easy task; it needs understanding and analyzing collaborative learning processes requiring a fi ne-grained sequential analysis of the group interaction in the context of learning goals. Several researchers in the area of collaborative work have considered the quality of the group outcome as a success criterion. Nevertheless, recent findings are giving more importance to the quality of the collaboration process itself. This paper presents a set of patterns that includes aspects of the design of collaborative game, as well as of the evaluating and monitoring process. Also we describe a Collaborative Game design using these set of patterns as a method, which can be used in analyzing the interaction processes in a Collaborative Game Based Learning environment (CGBL).
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 03. Aula > Recursos didácticos > _Otro (recursos didácticos) 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 28323 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 17 Jun 2022 12:25 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Jun 2022 12:25 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento