Silva, Marcio Antonio da; Valero, Paola; Manoel, Camila Aparecida Lopes Coradetti; Berto, Ludiane Felix (2018). Brazilian high school mathematics textbooks and the constitution of the good student citizen. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 20(6), pp. 1071-1081 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 1018Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
In this paper, we present some of the results of a research project, which aims to analyse the framing for constitution of students as subjects that is put forward in mathematics textbooks. Two themes contained in Brazilian high school Mathematics textbooks were analysed to achieve the proposed intention: financial mathematics and interdisciplinarity. The five statements were elaborated by using the discourse analysis in a Foucauldian perspective; they show that the teaching proposed by textbooks goes beyond mathematics, normalizing the students’ conducts.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Otro (aspectos afectivos) 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 28464 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 18:47 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 18:47 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento