Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Brazilian high school mathematics textbooks and the constitution of the good student citizen

Silva, Marcio Antonio da; Valero, Paola; Manoel, Camila Aparecida Lopes Coradetti; Berto, Ludiane Felix (2018). Brazilian high school mathematics textbooks and the constitution of the good student citizen. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 20(6), pp. 1071-1081 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1018Kb

URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta

Resumen

In this paper, we present some of the results of a research project, which aims to analyse the framing for constitution of students as subjects that is put forward in mathematics textbooks. Two themes contained in Brazilian high school Mathematics textbooks were analysed to achieve the proposed intention: financial mathematics and interdisciplinarity. The five statements were elaborated by using the discourse analysis in a Foucauldian perspective; they show that the teaching proposed by textbooks goes beyond mathematics, normalizing the students’ conducts.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso
06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Otro (aspectos afectivos)
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Código ID:28464
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:16 Jun 2022 18:47
Fecha de Modificación Más Reciente:16 Jun 2022 18:47
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario