Chamoso, José María; Cáceres, María José (2018). Use and abuse of calculators: implications for mathematics education. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 20(6), pp. 1082-1093 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 428Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
Fostering mathematical understanding and sense for numbers is an objective for current mathematics education. This paper presents a historical vision of the use of numbers and of calculation processes and reflects about the current need of electronic calculators. The coexistence of two different mathematical systems, one based on the Greek axiomatic mathematics and another, the floating point system, used in electronic calculators, can lead to some confusions that which affects the teaching of mathematics, especially in the numerical sense development. The paper also presents common mistakes caused by the missing verification of the results from calculations or lack of awareness about the limitations of calculators. Finally, the implications those elements have on the mathematical education are presented together with some conclusions.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Evolución histórica de conceptos 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Calculadoras 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 28467 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 18:39 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 18:39 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento