Mancera, Eduardo; Basurto, Eduardo (2018). The quest of the important in mathematics classroom. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 20(6), pp. 1106-1118 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 487Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
In this article, some ideas are exposed to take out profit of the properties of the straight line to know and to explore many interesting properties of functions as polynomials or rational functions. Some ideas are also presented to use the graphic calculators in a sequence that allows integrating the arithmetic language with the graphic and algebraic languages. This proposal has been applied in initial mathematic courses of future economists and engineers, obtaining interesting results related to the development of the graphic thought.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones > _Otro (funciones) 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones > Racionales 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Calculadoras 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Polinomios 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Gráfico 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 28468 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 18:36 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 18:36 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento