Hummes, Viviane Beatriz; Breda, Adriana (2019). Combined use of the lesson study and the criteria of didactical suitability for the development of the reflection on the own practice in the training of mathematics teachers. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 21(1), pp. 64-82 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 309Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
This work aims to investigate the development of reflection on the practice in the training of mathematics teachers through the design and implementation of a formative activity that combines the use of Lesson Study and Criteria of Didactical Suitability as a methodological tool to organize the reflection of the teacher. In the first part, it is argued that the combined use of the Lesson Study (LS) and Didactical Suitability (CDS) allows to overcome the limitations and extend the advantages of both methodologies and, in the second, we analyse the role of the Criteria of Didactical Suitability in a Lesson Study experience, before that tool has been taught to the participants in the framework of a training course that combines both methodologies. The results show that the Criteria of Didactical Suitability are present in the reflection carried out by the participants in the Lesson Study, although these criteria have not yet been taught.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > _Otro (fenomenología didáctica) |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 28475 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 18:10 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 18:10 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento