Bairral, Marcelo (2019). Dimensions to be considered in teaching, learning and research with mobile devices with touchscreen. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 21(2), pp. 93-109 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 419Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
Mobile devices with touchscreen – smartphone or tablet – constitute a physical extension of the body, and the communication that such interfaces promote has come to be understood as displacement. Considering specificities such as mobility, convergence and ubiquity, this article proposes six dimensions (contemporaneity, socio-technical, neurocognitive, perceptive-affective, discursive-communicative, political-pedagogical) that can be considered in teaching, learning or research in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). Dimensions are delimited with the features of contemporaneity.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 03. Aula > Gestión del aula > Otro (gestión del aula) 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > _Otro (recursos informáticos) |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 28485 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 17:25 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 17:25 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento