Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

"Intellectual? No," expert

Morais, Rosilda dos Santos (2019). "Intellectual? No," expert. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 21, pp. 3-12 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

396Kb

URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta

Resumen

This paper aims to problematize the concepts of “intellectual” and “expertise and experts” with the purpose of bringing elements to an ongoing debate in research that investigates processes that constitute knowledge in teacher training and teaching. For the discussion, the following guiding question was considered: “Are the concepts ‘intellectual’ and ‘expert’ synonyms?” recurrent demand of the cited researches. The narrative was elaborated based on researches that investigate the evolution of the “intellectual field” as well as researches that analyse constitutive processes of the “sciences field of education”.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > _Otro (enseñanza)
05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores)
06. Aprendizaje > Otro (aprendizaje)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:28487
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:16 Jun 2022 17:14
Fecha de Modificación Más Reciente:16 Jun 2022 17:14
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario