Morais, Rosilda dos Santos (2019). "Intellectual? No," expert. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 21, pp. 3-12 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 396Kb |
URL Oficial: http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta
Resumen
This paper aims to problematize the concepts of “intellectual” and “expertise and experts” with the purpose of bringing elements to an ongoing debate in research that investigates processes that constitute knowledge in teacher training and teaching. For the discussion, the following guiding question was considered: “Are the concepts ‘intellectual’ and ‘expert’ synonyms?” recurrent demand of the cited researches. The narrative was elaborated based on researches that investigate the evolution of the “intellectual field” as well as researches that analyse constitutive processes of the “sciences field of education”.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > _Otro (enseñanza) 05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores) 06. Aprendizaje > Otro (aprendizaje) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 28487 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 17:14 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 17:14 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento