Madrid, Luana Prestes; Lorenzi, Fabiana (2019). Mathboard: an intelligent object for use in educational activities. Acta Scientiae. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, 21(3), pp. 59-74 .
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Resumen
This article presents the development of an educational game, which uses the concepts of board games and internet of things with the purpose of helping children in the learning process. The tool will allow integration between Students and Teachers, which the parties will use for the process of continuous learning, providing information to the teacher about student progress, thus enabling the same to help the student through the administration panel. Problems involving numerical expressions developed by Mathematics teachers were used to validate the proposed game.
Tipo de Registro: | Artículo |
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Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Números > _Otro (números) 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Numérico 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 28503 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 16 Jun 2022 11:24 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jun 2022 11:24 |
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