Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The practices of mathematics education doctoral students

Monaghan, John (2019). The practices of mathematics education doctoral students. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 53-62 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

246Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper looks at the practices (or praxeologies) of mathematics education doctoral students and their supervisors from the perspectives of activity theory and the anthropological theory of the didactic. The paper examines three ways to view mathematics education research before discussing : research methods and methodologies ; the debate on qualitative and quantitative research ; and implications for the supervision of doctoral students.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Didáctica francesa
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > _Otro (investigación e innovación en Educación Matemática)
Nivel Educativo:Estudios de posgrado
Código ID:29590
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 21:28
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 21:28
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario