Monaghan, John (2019). The practices of mathematics education doctoral students. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 53-62 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 246Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This paper looks at the practices (or praxeologies) of mathematics education doctoral students and their supervisors from the perspectives of activity theory and the anthropological theory of the didactic. The paper examines three ways to view mathematics education research before discussing : research methods and methodologies ; the debate on qualitative and quantitative research ; and implications for the supervision of doctoral students.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Didáctica francesa 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > _Otro (investigación e innovación en Educación Matemática) |
Nivel Educativo: | Estudios de posgrado |
Código ID: | 29590 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2022 21:28 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2022 21:28 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento