Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

A framework for a comparative study of pre-service elementary teachers’ knowledge of rational numbers

Putra, Zetra; Winsløw, Carl (2019). A framework for a comparative study of pre-service elementary teachers’ knowledge of rational numbers. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 63-73 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

512Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper presents a framework of a PhD research of the first author about a comparative study of pre-service elementary teachers’ knowledge of rational numbers between Indonesia and Denmark. To obtain the data, the authors design a series of hypothetical teacher tasks (HTTs), inspired by a paper of Durand-Guerrier, Winsløw, and Yoshida (2010). Subjects in this research are pre-service elementary teachers from a selection of different University Colleges in Denmark and from the elementary school teacher education study program, Riau University, in Indonesia. The praxeological reference models and the levels of didactic codetermination are used as tools to analyse the result.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio Comparativo
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:29591
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 21:25
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 21:25
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario