Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Linking proportionality of arithmetic, algebra and geometry domains in Indonesian lower secondary textbooks

Wijayanti, Dyana (2019). Linking proportionality of arithmetic, algebra and geometry domains in Indonesian lower secondary textbooks. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 74-84 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

419Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

The aim of this study is to use the notion of praxeology, developed in the framework of the anthropological theory of the didactic (ATD), for textbook analysis. Our focus is the treatment of proportion in arithmetic, algebra and geometry domains in Indonesian lower secondary textbooks. The results show that ATD can be used to build a reference model to analyse the type of tasks proposed in textbooks. Furthermore, the analysis is useful to capture a link between these three domains.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Geometría > _Otro (geometría)
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Razón y proporcionalidad
13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra)
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:29592
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 21:20
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 21:20
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario