Wijayanti, Dyana (2019). Linking proportionality of arithmetic, algebra and geometry domains in Indonesian lower secondary textbooks. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 74-84 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 419Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
The aim of this study is to use the notion of praxeology, developed in the framework of the anthropological theory of the didactic (ATD), for textbook analysis. Our focus is the treatment of proportion in arithmetic, algebra and geometry domains in Indonesian lower secondary textbooks. The results show that ATD can be used to build a reference model to analyse the type of tasks proposed in textbooks. Furthermore, the analysis is useful to capture a link between these three domains.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Geometría > _Otro (geometría) 13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Razón y proporcionalidad 13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra) Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea 03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 29592 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2022 21:20 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2022 21:20 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento