Achiam, Marianne; Lindow, Bent Eik Kramer; Simony, Leonora (2019). Was Archaeopteryx able to fly? Authentic palaeontological practices in a museum programme. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 112-126 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 577Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
Authentic science education has received increased attention in recent years, but it remains unclear what constitutes authenticity. Here, we use notions from the Anthropological Theory of the Didactic to approach authenticity. We take a point of departure in an existing education programme in a museum, and analyse it to pinpoint what constitutes its authenticity. We then use the theory of didactical situations as a way to construct a reference model; this reference model constitutes an authenticity-optimised version of the programme. We conclude by briefly discussing the implications of our findings.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 01. Sistema educativo > _Otro (sistema educativo) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones 01. Sistema educativo > Gestión y Calidad 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 29595 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2022 21:11 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2022 21:11 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento