Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Was Archaeopteryx able to fly? Authentic palaeontological practices in a museum programme

Achiam, Marianne; Lindow, Bent Eik Kramer; Simony, Leonora (2019). Was Archaeopteryx able to fly? Authentic palaeontological practices in a museum programme. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 112-126 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

577Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

Authentic science education has received increased attention in recent years, but it remains unclear what constitutes authenticity. Here, we use notions from the Anthropological Theory of the Didactic to approach authenticity. We take a point of departure in an existing education programme in a museum, and analyse it to pinpoint what constitutes its authenticity. We then use the theory of didactical situations as a way to construct a reference model; this reference model constitutes an authenticity-optimised version of the programme. We conclude by briefly discussing the implications of our findings.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:01. Sistema educativo > _Otro (sistema educativo)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones
01. Sistema educativo > Gestión y Calidad
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:29595
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 21:11
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 21:11
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario