Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Questioning the world by questioning the exam

Jessen, Britta (2019). Questioning the world by questioning the exam. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 127-141 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

284Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper discusses the role of the exam and its impact on the teaching of mathematics using the notion of levels of codetermination from the anthropological theory of the didactics. It is argued that a discussion of exam in relation to study and research paths is crucial in order to succeed in changing the current teaching paradigm from “visiting monuments” to “questioning the world”.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:08. Evaluación > Tipos de evaluación
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Métodos estadísticos
08. Evaluación > Funciones de la evaluación
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Código ID:29596
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 21:06
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 21:06
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario