Jessen, Britta (2019). Questioning the world by questioning the exam. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 127-141 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 284Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This paper discusses the role of the exam and its impact on the teaching of mathematics using the notion of levels of codetermination from the anthropological theory of the didactics. It is argued that a discussion of exam in relation to study and research paths is crucial in order to succeed in changing the current teaching paradigm from “visiting monuments” to “questioning the world”.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 08. Evaluación > Tipos de evaluación 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Métodos estadísticos 08. Evaluación > Funciones de la evaluación 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 29596 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2022 21:06 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2022 21:06 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento