Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Representations in matematics education: an onto-semiotic approach

Font, Vicenç; Godino, Juan D.; D’Amore, Bruno (2015). Representations in matematics education: an onto-semiotic approach. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 2(1), pp. 58-86 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

682Kb

URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index

Resumen

Research in didactics of mathematics has shown the importance that representations have in teaching and learning processes as well as the complexity of factors related to them. Particularly, one of the central open questions that the use of representations poses is the nature and diversity of objects that carry out the role of representation and of the objects represented. The objective of this article is to show how the notion of semiotic function and mathematics ontology elaborated by the ontosemiotic approach of mathematics knowledge, enables us to face such a problem, by generalizing the notion of representation and by integrating different theoretical notions used to describe mathematics cognition.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Otro (sistemas de representación)
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Semiótica
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > _Otro (fundamentos de la Educación Matemática)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:29621
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:07 Ago 2022 10:00
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Ago 2022 10:00
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario