Bairral, Marcelo (2009). Learning in virtual environments: a methodology for the analysis of teacher discourse. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 1(1), pp. 1-30 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 341Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
Attention to the teleinteractive processes aiming at professional development is an area that currently awakens a considerable interest. Nevertheless, the analysis of the various teachers’ meanings collaboratively shared in a given virtual community is still incipient in the field of educational research. In this paper we analyse qualitatively electronic discourse in virtual seminars and present contributions of distance interactions for teachers’ education. The discussion forum as a communicative space presents and develops important discursive singularities among all the communicating agents involved in the process of professional development.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Análisis del discurso 03. Aula > Gestión del aula > El discurso 07. Enseñanza > Tipos de enseñanza > A distancia 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 29627 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 10:24 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 13 Feb 2023 12:26 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento