Rosa, Maurício (2015). Electronic and online rpg in the mathematics education context. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 2(1), pp. 111-137 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 626Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
This paper introduces two Mathematics Education experiments based on Role-Playing Games (RPG). In the first study, we investigated how the construction and application of Electronic RPGs can contribute to teaching and learning Whole Numbers; in the second one, we used Online RPGs in Distance Education to analyze how the construction of online identities is applicable to the teaching and learning of Definite Integrals. We describe both research studies, their participants, procedures, theoretical references, future trends and final results. For the first investigation, we present the results on multiplication of Negative Whole Numbers and their relationship to everyday life; the results related to the second experiment relate to the virtual presence of online identities created and their relationship to the learning process. We demonstrate the playful aspect inherent in the construction and application of computer games as a powerful tool in learning mathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Tipos de enseñanza > A distancia 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números enteros 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Preparación de clases 13. Matemáticas escolares > Cálculo > Integración |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 29643 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 09:52 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Ago 2022 09:52 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento