Kastberg, Signe E.; D'Ambrosio, Beatriz S. (2011). Developing a framework and the construction of an understanding of place value. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 4(1), pp. 1-30 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 790Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
In an effort to make sense of prospective teacher’s views of decimal fractions, an exploration of facets of place value understanding was conducted. To move past a focus on performance as a measure of understanding, a framework for the exploration of place value ideas as they relate to prospective teachers’ understanding of decimal fractions was developed. The framework is used to analyze the work of a small collection of prospective elementary teachers who worked to share their understanding of decimals. Conclusions regarding the power of the inquiry in mathematics teacher educator’s understandings of learners and as a springboard for instruction are shared.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 29645 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 09:15 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2023 14:40 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento