Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Developing a framework and the construction of an understanding of place value

Kastberg, Signe E.; D'Ambrosio, Beatriz S. (2011). Developing a framework and the construction of an understanding of place value. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 4(1), pp. 1-30 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

790Kb

URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index

Resumen

In an effort to make sense of prospective teacher’s views of decimal fractions, an exploration of facets of place value understanding was conducted. To move past a focus on performance as a measure of understanding, a framework for the exploration of place value ideas as they relate to prospective teachers’ understanding of decimal fractions was developed. The framework is used to analyze the work of a small collection of prospective elementary teachers who worked to share their understanding of decimals. Conclusions regarding the power of the inquiry in mathematics teacher educator’s understandings of learners and as a springboard for instruction are shared.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:29645
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:07 Ago 2022 09:15
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2023 14:40
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario