Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Questioning definitions at university: the case of analysis

Winsløw, Carl (2019). Questioning definitions at university: the case of analysis. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 142-156 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

339Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

Based on a case study on task design related to the definition of curve integrals in vector analysis, we examine a modest design for realizing the paradigm of “questioning the world” in the study of a certain type of definition in mathematical analysis, and more generally, the conditions and constraints this paradigm meets in university mathematics education.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
14. Matemáticas superiores > Cálculo (matemáticas superiores)
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio de casos
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:29688
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 21:02
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 21:02
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario