Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Japanese and Swedish mathematics teacher educators’ pedagogical content Knowledge – an institutional perspective

Asami-Johansson, Yukiko; Attorps, Iiris (2019). Japanese and Swedish mathematics teacher educators’ pedagogical content Knowledge – an institutional perspective. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 157-170 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

365Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

The aim of this paper is to investigate which kind of conditions and constraints affect Japanese and Swedish teacher educators’ pedagogical content knowledge (PCK). We analyse the praxeologies of the lessons in which the educators teach area determination. Our study shows that the Japanese teacher educators’ PCK are more explicitly shared by the community of the teacher educators compared to the Swedish counterpart. Also, the detailed Japanese curriculum and the structured problem solving approach promote to illustrate how to construct rich mathematical and didactical organisations for prospective teachers.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:29689
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 20:59
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 20:59
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario