Asami-Johansson, Yukiko; Attorps, Iiris (2019). Japanese and Swedish mathematics teacher educators’ pedagogical content Knowledge – an institutional perspective. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 157-170 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 365Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
The aim of this paper is to investigate which kind of conditions and constraints affect Japanese and Swedish teacher educators’ pedagogical content knowledge (PCK). We analyse the praxeologies of the lessons in which the educators teach area determination. Our study shows that the Japanese teacher educators’ PCK are more explicitly shared by the community of the teacher educators compared to the Swedish counterpart. Also, the detailed Japanese curriculum and the structured problem solving approach promote to illustrate how to construct rich mathematical and didactical organisations for prospective teachers.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 29689 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2022 20:59 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2022 20:59 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento