Bourgade, Jean-Pierre (2019). On an axiological dimension of rigour in school mathematics. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 171-184 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 283Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
In this paper, we seek to identify some elements of a professional teaching logos regarding rigour and point out an axiological dimension of this logos. In contrast to a more autonomous approach to rigour in the field of mathematical production, many teachers’ justifications to their expectations about rigour are based on ethical or aesthetical grounds. The exploration of a possible link between this axiologisation of rigour and the social reproduction of the profession of mathematics teacher is also considered.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 07. Enseñanza > Planificación del profesor > _Otro (planificación del profesor) 05. Profesor > El papel del profesor 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 29690 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2022 20:56 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2022 20:56 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento