Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

On an axiological dimension of rigour in school mathematics

Bourgade, Jean-Pierre (2019). On an axiological dimension of rigour in school mathematics. Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 171-184 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

283Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

In this paper, we seek to identify some elements of a professional teaching logos regarding rigour and point out an axiological dimension of this logos. In contrast to a more autonomous approach to rigour in the field of mathematical production, many teachers’ justifications to their expectations about rigour are based on ethical or aesthetical grounds. The exploration of a possible link between this axiologisation of rigour and the social reproduction of the profession of mathematics teacher is also considered.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
07. Enseñanza > Planificación del profesor > _Otro (planificación del profesor)
05. Profesor > El papel del profesor
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:29690
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2022 20:56
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2022 20:56
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario