Bezerra, Valdir; Alves, Marlene (2019). Intérêts simples et composés: une proposition d’activités basées sur un parcours d’étude et de recherche (PER). Educação Matemática Pesquisa, 21(4), pp. 213-222 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 334Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This study aims at exposing the progress of a doctoral research project that has as objectives to develop, propose and analyze activities based on a study and research course – SRC. We bring the preliminary results of existing institutional relations between the sectors of simple and compound interests of the institutions in documents that lead education in Brazil. The analysis of the documents shows that in the initial stages of education a citizen approach is prioritized, and in higher education in technology, teaching approaches seem to be focused on professionalization.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 01. Sistema educativo > Documentos curriculares 01. Sistema educativo > Política educativa 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 29693 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2022 20:44 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2022 20:44 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento