Figueiras, Lourdes; Healy, Lulu; Skovsmose, Ole (2016). Difference, inclusion and mathematics education: launching a research agenda. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 9(3), pp. 15-35 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 809Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
The round-table discussion on difference, Inclusion and mathematics education was in included in the scientific programme of VI SIPEM in recognition and celebration of the emerging body of research into the challenges of building a culture of mathematics education which values and respects the diversity of learners in different educational contexts – in Brazil and beyond. This paper presents the contributions to the discussion, which focus on the problematisation of the term “inclusion”, explorations of how the practices of previously marginalized students can bring new resources to the teaching and learning of mathematics and reflections upon the potentially discriminatory nature of the structures which currently mould school mathematics. The paper aims to serve as material for the developing research agenda of the thirteenth working group of the Brazilian Society of Mathematics Education, which met for the first time during the event.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Formulación de conjeturas 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Infantil (0-6 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 30150 |
Depositado Por: | Monitor Funes 5 |
Depositado En: | 09 Ago 2022 09:39 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 09 Ago 2022 09:39 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento