Martín-Fernández, Enrique; Rico, Luis; Ruiz-Hidalgo, Juan Francisco (2022). Conversions between trigonometric representation systems by pre-service secondary school teachers. PNA, 16(3), pp. 237-263 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 2717Kb |
Resumen
Understanding trigonometry relational system is a school mathematics demanding topic. The angle, the unit circle and the trigonometric functions are its foundational notions. Trigonometric contents meaning and their understanding involve these three concepts and their relationships. This research aims to deepen in the pre-service teachers’ understanding about the angle, the unit circle and the trigonometric function when converting notions between two trigonometric representation systems based on the unit circle and the trigonometric functions. The results indicate that pre-service mathematics teachers’ present a lack of connections between the goniometric and the analytical representation systems.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación 13. Matemáticas escolares > Geometría > Trigonometría 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 30949 |
Depositado Por: | Monitor Funes 3 |
Depositado En: | 17 Ago 2022 22:14 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Ago 2022 22:14 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento