Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

An investigation of the mathematical elements of the Dai culture south-west Yunnan province, China

Chang-jun, Zhou; Yu-hong, Shen; Qi-xiang, Yang (2013). An investigation of the mathematical elements of the Dai culture south-west Yunnan province, China. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 6(3), pp. 100-109 .

[img]PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

834Kb

URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...

Resumen

Dai ethnic mathematical culture is an important part of Dai ethnic culture. Mathematical elements show in their daily life. Through a research project of the Yunnan Dehong Dai people in southwest China, We collected the first-hand information, tried to do a small investigative study, and collected mathematics teaching resources that is useful to primary and secondary schools students on mathematics learning  in this minority areas. Keyword: Dai ethnic; Mathematical culture; Primary and secondary schools; Teaching resources.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
04. Alumno > Diversidad > Origen étnico-raza
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:3110
Depositado Por:Nury Bulla
Depositado En:30 Ago 2014 15:27
Fecha de Modificación Más Reciente:25 Oct 2016 21:22
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario