Chang-jun, Zhou; Yu-hong, Shen; Qi-xiang, Yang (2013). An investigation of the mathematical elements of the Dai culture south-west Yunnan province, China. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 6(3), pp. 100-109 .
![]() | PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 834Kb |
URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...
Resumen
Dai ethnic mathematical culture is an important part of Dai ethnic culture. Mathematical elements show in their daily life. Through a research project of the Yunnan Dehong Dai people in southwest China, We collected the first-hand information, tried to do a small investigative study, and collected mathematics teaching resources that is useful to primary and secondary schools students on mathematics learning in this minority areas. Keyword: Dai ethnic; Mathematical culture; Primary and secondary schools; Teaching resources.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 04. Alumno > Diversidad > Origen étnico-raza |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 3110 |
Depositado Por: | Nury Bulla |
Depositado En: | 30 Ago 2014 15:27 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 25 Oct 2016 21:22 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento