Skovsmose, Ole (2022). Concerns of Critical Mathematics Education – and of Ethnomathematics. Revista Colombiana de Educación, 86, pp. 361-378 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 256Kb |
URL Oficial: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RCE/i...
Resumen
Critical mathematics education can be characterized by its many concerns. I refer here to four of them connected to social justice and politics, power and mathematics, students’ future possibilities, and the socio-political structuring of education, all of which are interrelated and integrated. Those concerns are shared by much work done in ethnomathematics. However, to what extent an ethnomathematical study turns critical must be discussed in every case. I see the concerns of critical mathematics education as an important challenge to ethnomathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos) |
Nivel Educativo: | _Ningún nivel educativo |
Código ID: | 31107 |
Depositado Por: | Paola Castro |
Depositado En: | 23 Nov 2022 12:22 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 13:38 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento