Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Concerns of Critical Mathematics Education – and of Ethnomathematics

Skovsmose, Ole (2022). Concerns of Critical Mathematics Education – and of Ethnomathematics. Revista Colombiana de Educación, 86, pp. 361-378 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

256Kb

URL Oficial: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RCE/i...

Resumen

Critical mathematics education can be characterized by its many concerns. I refer here to four of them connected to social justice and politics, power and mathematics, students’ future possibilities, and the socio-political structuring of education, all of which are interrelated and integrated. Those concerns are shared by much work done in ethnomathematics. However, to what extent an ethnomathematical study turns critical must be discussed in every case. I see the concerns of critical mathematics education as an important challenge to ethnomathematics.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos)
Nivel Educativo:_Ningún nivel educativo
Código ID:31107
Depositado Por:Paola Castro
Depositado En:23 Nov 2022 12:22
Fecha de Modificación Más Reciente:10 Dic 2022 22:41
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario