Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The freedom of knowledge: Asphalt’s Academic and Children in the Academic Situation

Mesquita, Monica (2013). The freedom of knowledge: Asphalt’s Academic and Children in the Academic Situation. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 6(3), pp. 145-154 .

[img]PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

461Kb

URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...

Resumen

The purpose here is to argue about the process of the encounter that occurred on São Paulo’s asphalt street – the asphalt children and the asphalt academics. The roots of the main argument are centered in the sociological worldview and in the ethnomathematics posture, which were developed through a process of a PhD research project. The bringing together of marginal and non-marginal positions and voices results in and is an activist social practice. The aim of looking at this encounter is to feed the end of verbalism and the beginning of a situated knowledge that is engaged with our everyday lives, with our very being searching equity on research acts.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:04. Alumno > Diversidad > Aspectos socioeconómicos
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Sociología
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Estudios de posgrado
Formación Profesional
Código ID:3113
Depositado Por:Nury Bulla
Depositado En:30 Ago 2014 15:46
Fecha de Modificación Más Reciente:30 Ago 2014 15:46
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario