Mesquita, Monica (2013). The freedom of knowledge: Asphalt’s Academic and Children in the Academic Situation. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 6(3), pp. 145-154 .
PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 461Kb |
URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...
Resumen
The purpose here is to argue about the process of the encounter that occurred on São Paulo’s asphalt street – the asphalt children and the asphalt academics. The roots of the main argument are centered in the sociological worldview and in the ethnomathematics posture, which were developed through a process of a PhD research project. The bringing together of marginal and non-marginal positions and voices results in and is an activist social practice. The aim of looking at this encounter is to feed the end of verbalism and the beginning of a situated knowledge that is engaged with our everyday lives, with our very being searching equity on research acts.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 04. Alumno > Diversidad > Aspectos socioeconómicos 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Sociología |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Estudios de posgrado Formación Profesional |
Código ID: | 3113 |
Depositado Por: | Nury Bulla |
Depositado En: | 30 Ago 2014 15:46 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 30 Ago 2014 15:46 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento