Küçük, Ahmet (2014). Ethnomathematics in Anatolia-Turkey: mathematical thoughts in multiculturalism. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 7(1), pp. 171-184 .
![]() | PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 742Kb |
URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...
Resumen
Mathematical thoughts are in interaction with culture and they, together, form an indivisible whole. Therefore, Ethnomathematics both helps us understanding the nature of mathematics and contributes to understanding of one’s self as well as the other people sharing the same planet.Ethnomathematics reflects the studies of mathematical thoughts of multicultural or traditional societies. Mathematical thought is an approach in which people try to find quick and systematic solutions to a problem in many ways. The role of Ethnomathematics, which studies mathematical thoughts, cannot be ignored in a historical-cultural context. This paper examines some reflections of Ethnomathematics in Anatolian culture through geometry perception in engineering field, carpet, rug motifs and intelligence games.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores) 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 3121 |
Depositado Por: | Nury Bulla |
Depositado En: | 30 Ago 2014 16:38 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 30 Ago 2014 16:39 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento