Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Ethnomathematics in Anatolia-Turkey: mathematical thoughts in multiculturalism

Küçük, Ahmet (2014). Ethnomathematics in Anatolia-Turkey: mathematical thoughts in multiculturalism. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 7(1), pp. 171-184 .

[img]PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

742Kb

URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...

Resumen

Mathematical thoughts are in interaction with culture and they, together, form an indivisible whole. Therefore, Ethnomathematics both helps us understanding the nature of mathematics and contributes to understanding of one’s self as well as the other people sharing the same planet.Ethnomathematics reflects the studies of mathematical thoughts of multicultural or traditional societies. Mathematical thought is an approach in which people try to find quick and systematic solutions to a problem in many ways. The role of Ethnomathematics, which studies mathematical thoughts, cannot be ignored in a historical-cultural context. This paper examines some reflections of Ethnomathematics in Anatolian culture through geometry perception in engineering field, carpet, rug motifs and intelligence games.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores)
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:3121
Depositado Por:Nury Bulla
Depositado En:30 Ago 2014 16:38
Fecha de Modificación Más Reciente:30 Ago 2014 16:39
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario