Smith, Jessica; Inyoung, Lee; Zandieh, Michelle; Andrews- Larson, Christine (2022). A progression of student symbolizing: soultions to systems of linear equations. Avances de Investigación en Educación Matemática, 21, pp. 45-64 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 1386Kb |
URL Oficial: http://www.aiem.es
Resumen
Systems of linear equations (SLE) comprise a fundamental concept in linear algebra, but there is relatively little research regarding the teaching and learning of SLE, especially students’ conceptions of solutions. It has been shown that solving systems with no or infinitely many solutions tends to be less intuitive for students, pointing to the need for more research on the teaching and learning of the topic. We interviewed two mathematics majors who were also preservice teachers in a paired teaching experiment to see how they reasoned about solutions to SLE in ℝ3. We present findings focused on the progression of students’ reasoning about solutions to SLE through the lens of symbolizing. We document their progression of reasoning as an accumulation of coordinated numeric, algebraic, and graphical meanings and symbolizations for solution sets.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > _Otro (razonamiento) 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Sistemas de ecuaciones 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 31228 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 16 Abr 2023 11:07 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 13:37 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento