Díaz, Verónica; Aravena, María (2021). Solving problem types and levels of proportional reasoning in initial training of mathematics teachers. REDIMAT, 10(3), pp. 296-317 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 978Kb |
URL Oficial: http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/r...
Resumen
This article aims to determine and analyze the performance of future high school mathematics teachers in solving problem types and levels of proportional reasoning. The research is descriptive with quantitative methodology with a sample of twenty-five students from a university in Chile. Data are collected through an open response problem test on applications of proportionality. The results reveal students' capacity to solve routine problems, preferably of purely mathematical context and to a lesser extent, fantasist, but with high difficulty in solving non-routine problems and problems of real context. The additive level category is the most widely used, which demonstrates the prevalence of pre-proportional reasoning without achieving the proportional level category that includes the performance of students who use proportional relationships among all data to obtain the correct answer.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > _Otro (razonamiento) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Tipos de problemas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Pruebas |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 31266 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 15 Abr 2023 09:25 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Abr 2023 09:25 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento